Skip to content

Često postavljena pitanja

Osnovne informacije o potvrdi

Kako mogu dobiti potvrdu?

EU digitalnu COVID potvrdu izdaje Ministarstvo zdravstva Republike Hrvatske. Potvrdu možete zatražiti online putem portala e-Građani ili fizički u podružnicama Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje te u ljekarnama i ovlaštenim laboratorijima koji provode testiranja.

Neovisno o verziji (digitalna ili papiranta), potvrda će sadržavati QR kôd s osnovnim informacijama te digitalni pečat kojim se osigurava vjerodostojnost potvrde.

Kako se pristupa sustavu za izdavanje EU digitalnih COVID potvrda?

Sustavu za izdavanje EU digitalnih COVID potvrda možete pristupiti preko internet stranica www.eudigitalnacovidpotvrda.hr putem poveznice ZATRAŽI POTVRDU na vrhu Internet stranice. Također, sustavu možete pristupiti direktno putem stranica e-Građani odabirom područja ZDRAVLJE iz kataloga usluga. U ovom području odaberite e-Uslugu EU digitalna COVID potvrda te pratite korake prijave.

Koje dokumente trebam kako bih preuzeo potvrdu s portala e-Građani?

Osim vjerodajnice razine 2 - značajne razine sigurnosti ili vjerodajnice razine 3 - visoke razine sigurnosti za pristupanje portalu e-Građani nije potrebno osigurati dodatne podatke i dokumentaciju. Sustav dohvaća podatke korisnika iz baza podataka Ministarstva zdravstva te se potvrda generira klikom na opciju „Zatraži potvrdu“.

Potvrdu koju preuzmete putem portala e-Građani možete spremiti na računalo, isprintati ili poslati putem elektroničke pošte na svoju e-mail adresu. 

Popis vjerodajnica navedenih razina sigurnosti pronađite OVDJE.

Kako se podnosi zahtjev za COVID potvrdu putem e-Građana?

Nakon prijave na e-uslugu EU digitalna COVID potvrda odaberite gumb ZATRAŽI POTVRDU. Nakon pritiska na gumb prikazat će se trenutno prijavljeni OIB i otvoriti polje za unos email adrese na koju će biti dostavljena COVID potvrda u PDF formatu. Unos email adrese je obavezan. Novi zahtjev pojaviti će se u listi zahtjeva na dnu stranice sa statusom „Kreiran“.

Za detaljnije upute o načinu korištenja e-Usluge molimo preuzmite Korisničke upute.

Mogu li potvrdu koristiti putem mobilnog telefona?

Da. Potvrdu možete pohraniti u obliku PDF datoteke ili pohraniti u mobilnu alipikaciju CovidGO te je na taj način predočiti nadležnoj osobi za očitanje QR kôda i drugih važnih podataka. 

Za pohranjivanje COVID potvrde u digitalni novčanik mobilne aplikacije CovidGO potrebno je na mobilnom uređaju kliknuti na poveznicu koju ste zaprimili putem maila zajedno s EU digitalnom COVID potvrdom.

Poveznica vodi na otvaranje ekrana unutar aplikacije s opcijom „Dodaj u novčanik“, nakon čega je potrebno upisati lozinku za mobilnu aplikaciju koja se nalazi na COVID potvrdi. Bez unosa lozinke, potvrda neće biti pohranjena u novčanik aplikacije.

Potvrda se može pohraniti i odabirom ikone digitalnog novčanika unutar aplikacije, u donjem lijevom kutu te klikom na opciju „Dodaj novu potvrdu“, nakon čega je potrebno skenirati kôd potvrde i kliknuti na opciju „Spremi”. Korisnik će i u ovom slučaju morati unijeti lozinku koja se nalazi na potvrdi.

Pohranjivanjem COVID potvrde korisnik pristaje na spremanje određenog skupa osobnih podataka.

Brisanje COVID potvrde

Kako biste izbrisali potvrdu iz digitalnog novčanika kliknite na opciju „Ukloni potvrdu“.
Nakon brisanja istu potvrdu možete unijeti u drugi novčanik.

VAŽNO! Jedna COVID potvrda može se pohraniti na 10 različitih uređaja. Ukoliko ste premašili ovaj broj potrebno je obrisati potvrdu s nekog od uređaja na kojima je pohranjena, kako biste je uspješno unijeli u drugi novčanik na novom uređaju.

Ukoliko niste instalirali CovidGO - aplikaciju možete preuzeti i putem sljedećih linkova:

Google Play - App Store

Kako potvrda funkcionira?

EU digitalna COVID potvrda sadrži QR kôd s digitalnim potpisom radi zaštite od krivotvorenja, koji se temelji na ICAO PKI specifikacijama.

Pri provjeri potvrde skenira se QR kôd i provjerava digitalni potpis.

Izdavatelj je nositelj ključa za digitalni potpis pohranjenog u sigurnoj bazi podataka.

Europska komisija uspostavila je EU pristupnik putem kojeg će se na jednome mjestu razmjenjivati javne komponente nacionalnih digitalnih potpisnih ključeva u svrhu interoperabilnosti sustava EU digitalnih COVID potvrda.  Osobni podaci uneseni u potvrdu se ne razmjenjuju kroz EU pristupnik jer to nije nužno za provjeru valjanosti digitalnog potpisa.

Kako će mi potvrda pomoći u slobodnom kretanju?

EU digitalna COVID potvrda prihvaća se u državama članicama EU-a te će pomoći koordiniranom ublažavanju ograničenja koja su na snazi sukladno mjerama donesenima od strane pojedinih država članica.

Prilikom putovanja ili tijekom boravka u nekoj od država članica EU svaki državljanin EU-a ili državljanin treće zemlje s reguliranim boravkom u EU će kao nositelj EU digitalne COVID potvrde moći na učinkovit te interoperabilan način dokazati svoj zdravstveni status u odnosu na COVID-19. Ukoliko će pojedina država članica i dalje od nositelja valjane EU digitalne COVID potvrde zahtijevati karantenu ili dodatno testiranje, o istome će morati pravodobno obavijestiti Komisiju i sve druge države članice te obrazložiti svoju odluku.

Hoću li moći putovati u drugu državu članicu EU-a ako se još nisam cijepio?

Da. EU digitalna COVID potvrda trebala bi olakšati slobodno kretanje unutar EU-a. Ona neće biti preduvjet za slobodno kretanje koje je temeljno pravo u EU-u. EU digitalnom COVID potvrdom možete dokazati preboljenje i negativan rezultat testiranja, što je jedan od čestih zahtjeva zbog uvedenih javnozdravstvenih ograničenja.

Potvrda državama članicama daje mogućnost prilagoditi postojeća ograničenja u pogledu javnoga zdravlja kako bi građanima olakšale prekogranična putovanja.

Internet stranice Reopen EU-a sadrže informacije o različitim postojećim ograničenjima na području EU-a te se preporučuje da se koriste kao pomoć prilikom planiranja putovanja Europom.

https://reopen.europa.eu/hr/ 

Je li važno koje sam cjepivo primio?

Potvrde o cijepljenju u Republici Hrvatskoj izdaju se cijepljenoj osobi za sva cjepiva protiv bolesti COVID 19 koja su odobrena od strane nacionalnih institucija.

Prebolio sam bolest COVID-19 i cijepljen sam jednom dozom - mogu li dobiti EU digitalnu COVID potvrdu?

Potvrdu mogu zatražiti i osobe koje su preboljele COVID 19 te su primile jednu dozu cjepiva koje se prima u dvije doze (Pfizer, Moderna, AstraZeneca), a koje unatrag 180 dana od dana primitka cjepiva imaju pozitivan PCR test.

Trenutno važeća pravila europskog sustava interoperabilnih digitalnih COVID potvrda pobrojana su na linku u nastavku:

https://eudigitalnacovidpotvrda.hr/hr/covid-potvrde

Sustav EU digitalnih COVID potvrda se kontinuirano razvija te nadograđuje novim poslovnim pravilima. U trenutku kada Europska komisija regulira drukčija pravila isto će se omogućiti i građanima u Republici Hrvatskoj.

Digitalna COVID potvrda dodatno je sredstvo za slobodno kretanje unutar država članica Europske unije te ne ukida postojeće obrasce i dokumente koje države članice izdaju svojim građanima kako bi dokazali status cijepljenja, testiranja ili preboljenja. COVID potvrde omogućavaju brži protok građana preko granica, ali nisu obavezne te sve države prihvaćaju i postojeću dokumentaciju kojom građani dokazuju svoj status vezano uz COVID-19 bolest.

Više informacija o uvjetima ulaska u druge države članice možete pronaći na linku: https://reopen.europa.eu/hr/

Jesu li moji osobni podaci sigurni?

EU digitalna COVID potvrda sadrži osnovne informacije kao što su ime, datum rođenja, datum izdavanja potvrde, relevantne informacije o cijepljenju, testiranju i preboljenju te jedinstveni identifikator potvrde.

Sama potvrda uključuje ograničeni skup tek najnužnijih informacija. Za potrebe provjere vjerodostojnosti kontrolira se samo valjanosti digitalnog potpisa potvrde. Svi zdravstveni podaci ostaju pohranjeni isključivo u državi članici koja je izdala EU digitalnu COVID potvrdu.

Mogu li djeca dobiti potvrdu?

EU digitalna COVID potvrda kojom se potvrđuje da je osoba testirana, cjepljena ili je preboljela COVID 19 izdaje se i djeci. 

EU digitalne COVID potvrde za svoju djecu možete dohvatiti putem portala e-Građani. Nakon što se prijavite na e-uslugu EU digitalna COVID potvrda kliknite na opciju "Promjena subjekta" gore desno i odaberite podatke djeteta za koje želite pribaviti potvrdu. Promjenom subjekata moći ćete u ime svog djeteta zatražiti potvrdu na isti način kako ste to i za sebe učinili, odabirom opcije "ZATRAŽI POTVRDU". Isti potupak je potrebno ponoviti ukoliko želite preuzeti potvrdu i za drugo dijete.

Čemu služi mobilna aplikacija CovidGO?

Mobilna aplikacija CovidGO služi za validaciju QR kodova na EU digitalnim COVID potvrdama izdanim u Republici Hrvatskoj, državama članicama EU ili QR kodova izdanih građanima trećih država za koje postoji bilateralno dogovorena suradnja o međusobnom prihvaćanju COVID potvrda.

CovidGO omogućava i spremanje potvrda u digitalni novčanik aplikacije.

Kako mogu dobiti mobilnu aplikaciju CovidGO?

Mobilnu aplikaciju CovidGO možete preuzeti na Google Play Storeu i App Storeu ili putem linkova: Google Play - App Store.

Kako mogu spremiti potvrdu u digitalni novčanik?

Za pohranjivanje COVID potvrde u digitalni novčanik mobilne aplikacije CovidGO potrebno je na mobilnom uređaju kliknuti na poveznicu koju ste zaprimili putem maila zajedno s EU digitalnom COVID potvrdom.

Poveznica vodi na otvaranje ekrana unutar aplikacije s opcijom „Dodaj u novčanik“, nakon čega je potrebno upisati lozinku za mobilnu aplikaciju koja se nalazi na COVID potvrdi. Bez unosa lozinke, potvrda neće biti pohranjena u novčanik aplikacije.

Potvrda se može pohraniti i odabirom ikone digitalnog novčanika unutar aplikacije, u donjem lijevom kutu te klikom na opciju „Dodaj novu potvrdu“, nakon čega je potrebno skenirati kôd potvrde i kliknuti na opciju „Spremi”. Korisnik će i u ovom slučaju morati unijeti lozinku koja se nalazi na potvrdi.

Pohranjivanjem COVID potvrde korisnik pristaje na spremanje određenog skupa osobnih podataka.

Brisanje COVID potvrde

Kako biste izbrisali potvrdu iz digitalnog novčanika kliknite na opciju „Ukloni potvrdu“.
Nakon brisanja istu potvrdu možete unijeti u drugi novčanik.

VAŽNO! Jedna COVID potvrda može se pohraniti na 10 različitih uređaja. Ukoliko ste premašili ovaj broj potrebno je obrisati potvrdu s nekog od uređaja na kojima je pohranjena, kako biste je uspješno unijeli u drugi novčanik na novom uređaju.

Ukoliko niste instalirali CovidGO - aplikaciju možete preuzeti i putem sljedećih linkova:

Google Play - App Store

Pravila izdavanja - cijepljenje

Tko može dobiti potvrdu?

Od 1. veljače 2022. u Hrvatskoj su na snazi nova pravila izdavanja EU digitalnih COVID potvrda koja su usklađena s EU Uredbom i Preporukom Vijeća.

valjanostBooster cijepljenja

Potvrda o booster cijepljenju se izdaje ukoliko od posljednje doze u seriji nije prošlo više od 365 dana. Potvrde se izdaju primarno cijepljenima s dvije doze cjepiva i trećom ili booster dozom (3/3), osobama koje su preboljele COVID19, nakon čega su primarno cijepljenje s dvije doze i docijepljene trećom dozom (3/3) te za svako dodatno docjepljivanje npr. 4/4 itd.

Booster nakon jednodoznog cijepiva (Janssen)

Potvrdu o booster cijepljenju dobit će i osobe koje su primarno cijepljenje obavile jednom dozom, a zatim su docijepljene s jednom (2/1) ili dodatne dvije doze dvodoznog cjepiva (3/1) te osobe koje su cijepljenje cjepivom koje se prima u jednoj dozi te su zatim primile drugu dozu istog ili drugog cjepiva koje se također prima u jednoj dozi (2/1).

Navedene potvrde moguće je zatražiti od dana cijepljenja zadnjom propisanom dozom.

U sustavu EU digitalnih COVID potvrda preboljenje se ni u jednom slučaju ne priznaje kao booster doza, bilo da je do preboljenja došlo prije ili nakon obavljenog cijepljenja.

Primarna cijepljenja

Potvrda o primarnom cijepljenju (1/1, 2/2) se izdaje ukoliko od posljednje doze u seriji nije prošlo više od 270 dana.

Izdaju se za osobe koje su primarno cijepljene cjepivima koja se primaju u jednoj (1/1) ili dvije doze (2/2), temeljem preboljenja i cijepljenja jednom dozom cjepiva koje se prima u dvije doze (1/1) te preboljenja i cijepljenja cjepivom koje se prima u jednoj dozi (1/1). Kako bi ishodili potvrdu temljem preboljenja i cijepljenja jednom dozom ne smije proći više od 180 dana od dana pozitvnog testa do dana cijepljenja. 

Od 1. veljače nije više moguće zatražiti potvrdu o primarnom cijepljenju stariju od 270 dana. Ranije preuzete potvrde i dalje će vrijediti 365 dana na području RH, ali ne i za prelazak granice. 

Navedene potvrde moguće je zatražiti od dana cijepljenja zadnjom propisanom dozom.

Za prelazak granice potvrde vrijede 14. dan od dana cijepljenja zadnjom propisanom dozom.

Prva doza

84 dana – na području RH vrijedi potvrda za osobe koje su primile prvu dozu dvodoznog cjepiva (AstraZeneca). Potvrdu je moguće zatražiti 22. dan od dana cijepljenja.

42 dana – području RH vrijedi potvrda temeljem prve doze cjepiva koje se prima u dvije doze (Pfeizer, Moderna). Potvrdu je moguće zatražiti 22. dan od dana cijepljenja.

Pravila za izdavanje potvrda temeljem prve doze za cjepiva za koja se u RH izdaju potvrde provjerite OVDJE.

Navedeno trajanje potvrda odnosi se isključivo za primjenu potvrda unutar RH. Od 1. veljače nije moguć prelazak granice s potvrdom o primljenoj prvoj dozi.

VAŽNO! Nakon svake promjene cijepnog statusa osobe potrebno je zatražiti novu EU digitalnu COVID potvrdu, bilo da je riječ o prvoj, drugoj ili svakoj naknadnoj dozi cjepiva.

Cijepljen sam s dvije doze, a aplikacija mi javlja da nemam uvjete za izdavanje potvrde, što mi je činiti?

Ukoliko ste cijepljeni s dvije doze cjepiva, a ne uspijevate preuzeti svoju EU digitalnu COVID potvrdu provjerite podatke o cijepljenju na Portalu Zdravlje, pod poljem "COVID-19/Ostvarena cijepljenja". U navedenom polju trebala bi biti evidentirana sva cijepljenja koja ste imali.

Ukoliko primijetite kako nemate evidentirano neko od cijepljenja javite se svom izabranom liječniku obiteljske medicine ili liječniku koji je izvršio cijepljenje, odnosno nadležnom Zavodu za javno zdravstvo radi provjere i možebitne korekcije podataka u bazi.

Također, potvrda se ne može izdati u slučaju kada osoba ima pozitivan nalaz testiranja unatrag 11 dana od dana podnošenja zahtjeva za potvrdu. 

Pravila izdavanja - testiranje

Tko može dobiti potvrdu?

Potvrdu može zatražiti osoba koja ima negativan nalaz PCR testa ili brzog antigenskog testa

TESTIRANJE PCR – Potvrda je valjana 72 sata od trenutka uzimanja uzorka – dostupna od trenutka upisa podatka o tetsiranju

TESTIRANJE BRZI ANTIGENSKI TEST – Za prelazak granice potvrda je valjana 24 sata od trenutka uzimanja uzorka, a dostupna je za preuzimanje na zahtjev od trenutka upisa podatka o testiranju.

Na području RH rok valjanosti je 48 sati.

Ukoliko ste u posljednjih 10 dana imali evidentiran pozitivan test i to Vam je ujedno prvi pozitivan test unutar 180 dana do dana traženja potvrde, ne možete dobiti COVID potvrdu temeljem posjedovanja negativnog nalaza testiranja unutar posljednjih 48 sati.

Osobe čiji su podaci o preboljenju, cijepljenju ili negativnom testu na SARS-CoV-2 upisani u centralne baze podatka Ministarstva zdravstva, mogu zatražiti svoju EU digitalnu COVID potvrdu putem portala e-Građani, u nekoj od poslovnica HZZO-a te u ljekarnama i ovlaštenim laboratorijima koji provode testiranja.

Imam negativan nalaz testiranja u posljednjih 72 sata no ne dobivam COVID potvrdu na osnovu tog događaja. Što mi je činiti?

Ukoliko ste u posljednjih 10 dana imali evidentiran pozitivan test i to Vam je ujedno prvi pozitivan test unutar 180 dana do dana traženja potvrde, ne možete dobiti COVID potvrdu temeljem posjedovanja negativnog nalaza testiranja unutar posljednjih 72 sata.

Ukoliko ništa od navedenoga ne odgovara Vašoj situaciji, savjetujemo da se obratite laboratoriju u kojem ste se testirali radi provjere podataka ili na mail adresu [email protected].

Imam pozitivan nalaz testiranja u posljednjih 180 dana no ne dobivam COVID potvrdu na osnovi tog događaja. Što mi je činiti?

Ukoliko ste u posljednjih 10 dana imali evidentiran pozitivan test do isteka perioda od 10 dana od pozitivnog testa ne možete dobiti COVID potvrdu temeljem preboljenja.          

Ukoliko je Vaš pozitivni test stariji od 10 dana, savjetujemo da se obratite laboratoriju u kojem ste se testirali radi provjere podataka ili na mail adresu [email protected].

Na koje se razdoblje izdaje potvrda za osobe koje imaju potvrdu o testiranju?

Potvrda se izdaje na razdoblje od 48/72 sati od uzimanja uzorka brzog/PCR testa.

Pravila izdavanja - preboljenje

Tko može dobiti potvrdu?

Osoba koja je preboljela bolest COVID-19 može dobiti potvrdu 11. dan od datuma prvog pozitivnog testa. Potvrda je valjana 180 dana od datuma prvog pozitivnog testa provedenog u jednoj od zdravstvenih ustanova ili laboratorija koji obavljaju testiranja na COVID-19 na području Republike Hrvatske.

Od 10. ožujka 2022. godine moguće je zatražiti potvrdu o preboljenju temeljem brzog antigenskog testa. Datum testiranja ne smije biti stariji od 1. listopada 2021. godine.

Potvrda se ne može izdati u slučaju kada osoba ima pozitivan nalaz testiranja unatrag 11 dana od dana podnošenja zahtjeva za potvrdu.

Mogu li dobiti potvrdu o preboljenju temeljem brzog anitgenskog testa?

Od 10. ožujka 2022. izdaje se potvrda o preboljenju i temeljem brzog antigenskog testa, koji ne smije biti stariji od 1. listopada 2021. godine. Potvrdu je moguće zatražiti i preuzeti 11. dan od datuma prvog pozitivnog testa provedenog u jednoj od zdravstvenih ustanova ili laboratorija koji obavljaju testiranja na COVID-19 na području Republike Hrvatske. Potvrda je valjana 180 dana od datuma prvog pozitivnog testa.

Može li se COVID potvrda dobiti temeljem pozitivnog serološkog testa?

EU digitalnu COVID potvrdu nije moguće dobiti temeljem serološkog testiranja. Uvjete izdavanja potvrda pronađite na linku.

Cookie policy

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici kolačića.

Izaberite kolačiće na stranici

Omogućite ili onemogućite web-stranici upotrebu funkcionalnih i/ili reklamnih kolačića opisanih u nastavku:

Postavke Prihvaćam neophodno Prihvaćam